Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Aldes

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2017/2018

    Marco ChenevierElőadás a narancsról

    • SzereplőMarco ChenevierAlessia Pinto
    • rendezőMarco Chenevier
    • díszlettervezőAndrea Sangiori
    • fénytervezőAndrea Sangiori
    • közreműködőRoberta NicolaiRoberto Castello

    Mi történik akkor, ha egy táncelőadás nem nyelvi tárgyként, hanem a tapasztalatként épül fel?



    Hányszor éreztük azt egy előadás nézése közben, hogy szívesen részt vennénk benne? Hányszor untuk magunkat annyira (többnyire a mondanivaló hiánya miatt), hogy komoly kísértést éreztünk otthagyni az egészet, vagy legalábbis kinyilvánítani egyet nem értésünket? És a mozgásokat nézve hányszor támadt kedvünk táncra perdülni azért, hogy át is érezhessük azt, amit a színpadon látunk? A társadalmi habitus azonban a nézőtéri székbe szögez és az előadás utáni spekulációk kusza járataiba irányít bennünket, ahol megvitatjuk az előadás típusát, a közönség fajtáit, vagy a körülményeket, ami között műsorra került.



    Ezek az erőviszonyok a mindennapi életünkben is jelen lévő hasonló, de jóval összetettebb hatalmi viszonyokat tükrözik.



    A performatív eszközök természetét kérdőjelezem meg, a közönséggel együtt szeretném, egy más szempontból megvizsgálni őket, melynek fókuszában nem a jelképek megfejtése, hanem a közösen megélt tapasztalat, az élmény áll.



    Kis mechanizmusokat, leleményes „csapdákat” eszeltünk ki, amelyeken két előadó vezeti át a nézőket. Ezeket az eszközöket oly módon találtuk ki, hogy – a történések továbbgördítése érdekében – a nézőnek közbe kelljen avatkoznia a jelenet menetének megszakításával vagy megváltoztatásával. Azért, hogy ezt elérjük, egy olyan fokozatosan épülő folyamatot találtunk ki, melynek során a közönséget szinte észrevétlenül bevezetjük abba a bizalmi, kölcsönös, empatikus közegbe, ahol megtalálja a tökéletes terepet az egyre nagyobb jelentőségű és egyre tolakodóbb beavatkozásokhoz. Az előadás esztétikája a kultikus Gépnarancséra hajaz. A narancs, a tej, a fehér szín, a művésznek az előadóművészeti rendszerhez, valamint a közönséghez fűződő szado-mazo viszonya – ezek az elemek képezik az elkövetkező kísérletünk alapját. És, talán a „tükör” elemzése közben, jobban megérthetjük azt, hogy milyen képről is beszélünk.


    2017. 10. 05.

    Az előadás hossza: 50 perc szünet nélkül

    Galéria

    • Előadás a narancsról
      Előadás a narancsról
      Előadás a narancsról
      Előadás a narancsról
      A TESZT 2018-as rendezvénysorozatában az Aldes bemutatta Marco Chenevier: Előadás a narancsról című produkcióját a szerző rendezésében.
      2018. május 26.
      Aldes

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu