Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Tatabányai Jászai Mari Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    Drámai súly és „bohócság”

    2014. június 24.
    „Figyelj ide, Peti!” – Végh Péter díjakról, szabadúszásról és a Jászai társulatáról

     A Jászai Mari Színház, Népház évadzáró társulati ülésén a társulati tagok által odaítélt Jászai Gyűrű-díjak, valamint a közönségdíjak is gazdára találtak. A teátrum művészei közül Végh Péternek sikerült az a bravúr, hogy mind a két „kategóriában” bezsebelje az elismerést. A díjakon kívül a Jászai frissen megalakult társulatáról is beszélgettünk vele.

     

    – A két díj közül melyiket tartja fontosabbnak? Egyáltalán össze lehet őket hasonlítani?

    – Az igazság az, hogy mind a kettő nagy örömöt jelent. Mindkét díj a maga nemében komoly érték, de mind a kettő másként. Akkor sem tudnék erre egyértelmű választ adni, ha azt mondanám magamnak, „Figyelj ide, Peti, ez egy nagyon-nagyon nagy dolog, olyan még sosem történt veled, hogy egyszerre a közönség és a kollégák is elismerjék a munkádat, de vajon melyik jelent neked többet”? De ha most falhoz állítanának, a homlokomhoz nyomnának egy pisztolyt és azt mondanák: „Jó, de most akkor is mondd meg, a lelked legmélyén mégis melyik az, amelyiket egy picikét többre értékeled?”, akkor azt mondanám, hogy a közönségdíjnak egy kicsit azért jobban örülök.

     

    – Mivel indokolná ezt?

    – Megmondom, mivel: azzal, hogy a közönségnek játszunk. Azt gondolom, egy színésznek annál több nem kell, mint hogy sikerüljön megfognia a közönségét. Még jobban örülök, ha ez több előadásban is összejön. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem emel az égbe és nem ad nagy magabiztosságot, ha a kollégáim is elismerik a munkámat.

     

    – Ugyan nem mondták meg, melyik alakításáért kapta a díjakat, de A balkáni kobra címszerepe elég nagy dobásnak tűnt.

    – Elképzelhető, hogy tényleg A balkáni kobráért kaptam a díjakat, de lehet, hogy a Rokonokban eljátszott szerepemet is honorálták. Én mind a kettőt nagyon szerettem, azt viszont nem tudom, hogy a közönség mi alapján szavazott. Az biztos, hogy A balkáni kobra nagy sikert aratott.

     

    – Mégis előfordulhat, hogy a darab a jövő évadtól már nem lesz látható a színházban. 

    – Az évadzáró társulati ülésen elhangzottak alapján egyelőre kétesélyes, hogy át tudjuk-e vinni a darabot a következő évadra. A magam részéről igazán sajnálnám, ha nem folytathatnánk, de hát tudomásul kell venni, hogy Tatabánya egy viszonylag kis város, az előadások „vetésforgója” itt sokkal gyorsabban pörög le, mint a nagyobb vidéki színházaknál. De még azért megpróbálok harcolni érte, hátha...

     

    – Jól érzem, hogy ez a komikus szerep közelebb áll a szívéhez, mint Kardics figurája a Rokonokban?

    – Nem, egyáltalán nem áll közelebb. Ha jó a feladat, akkor teljesen mindegy, hogy drámai vagy vígjátéki szerepről van-e szó, mind a kettőnek megvan a maga nehézségi foka. A Rokonokat azért szerettem, mert ott egy olyan nagystílű, minden hájjal megkent gazembert kellett eljátszanom, akinek a személyisége mégis több árnyalattal rendelkezik. A balkáni kobra pedig azért volt komoly kihívás, mert meg kellett benne találnom, hogy a drámai súly és a „clown”, a bohócság között hol van az a keskeny határmezsgye, ahol el lehet lavírozni.

     

    – Hosszú, tizenhat éves szabadúszó pályafutást hagy ott a Jászai társulatáért. Önt mivel „fogták meg”?

    – Az elmúlt három évben nagyon jó kapcsolatot alakítottam ki a színházban dolgozókkal. Amellett, hogy a munkámat elfogadják, emberileg is nagyon jól érzem magam a színházban, hihetetlen jó szakembergárda és kiszolgáló személyzet vesz körül bennünket, ráadásul kifejezetten családias a légkör. Mostanra pedig beléptem abba a korba, amikor ez nekem már nagyon fontos: 54 évesen az ember nem nagyon akar egyik színházból a másikba vándorolni. Különben is, a pálya, a magyar színházi élet elég rossz állapotban van, így nagyon örülök annak, hogy tizedmagammal sikerült otthonra találnom Tatabányán.

     

    – Ha már a társulat jött szóba: milyenek az első benyomásai?

    – Még csak két hete jöttünk össze először, ezért túl sok mindenről egyelőre nem tudok beszámolni. Sokakkal már játszottam együtt, pár emberrel még nem, de nagyon szimpatikus mindenki – remélem, én is az vagyok a többieknek. Megmondom őszintén, nagyon optimistán indulok neki a következő színházi évadnak.

     

    Reichert Gábor

    Az interjú megjelent a 24 órában valamint a Kemma.hu weboldalon

     

    Fotó: Hagymási Bence

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Jászai Mari Színház Kamaraszínpad
    • Tatabánya Házi Színpad

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu