Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Kecskeméti Katona József Színház Üzemszínház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003
    • 2001/2002

    Peter HacksAmphitryon

    komédia két részben
    • JupiterKőszegi Ákos
    • MercuriusSzokolai Péter
    • AmphitryonHegedűs Zoltán
    • SosiasEpres Attila
    • AlcmeneDanyi Judit
    • Az éjBáhner Péter
    • rendezőBodolay
    • díszlettervezőMira János
    • jelmeztervezőGadus Erika
    Köztudomású, hogy az Amphitryon-témát négy kiváló drámaíró is feldolgozta már. Ez az oka, hogy újra az anyaghoz nyúlok most. Ha ők négyen kevésbé kiválóak, nem lenne indíték eredményeik
    átvételére.
    Plautus írta meg a legerőteljesebb Amphitryont, Moliére írta a legügyesebbet,
    Dryden a legszemtelenebbül érzékit, Kleist a legmélyebbet. A maga módján mindegyik felülmúlhatatlan, érdemes azonban megkísérelni, hátha jeles erényeik ugyanabban a darabban \'is egyesíthetők.
    Az anyag „magja\" az a kérdés, mi történik akkor, ha egy isten belekeveredik az emberi társadalom ügyes-bajos dolgaiba. Dőrének tekintjük akkor ezt az istent, nevetséges kizsákmányolóként gúnyolhatjuk: ezt tette Moliére és Dryden. De - így Plautus és Kleist, így én magam - fontosnak is tarthatjuk személyét. Akkor Jupiter
    minden emberi lehetőségünk összefoglalója, megtestesítője; akkor -tökéletes emberként jelenik meg a valódi emberek között, ahogyan a majmok között Tarzan. Akkor e világ megzavarója és előrelendítője, amiképpen az emberi tökéletesség képzete mindig is megzavarta és előrelendítette a világot.
    A helyzet egérszerre nevetséges és komoly. Plautus és Kleist elválasztotta a
    nevetségességet a komolyságtól: Plautus gyönyörűségesen, de megismételhetetlenül, Kleist bonyolultan, ziláltan. Ami Plautusban ma elavult, nem egyéb, mint hogy ő még hitt a görög istenekben; ami Kleistben ma elavult, nem egyéb, mint hogy ő már nem hitt bennük.
    (PETER HACKS: „AMPHITRYON\"-OMHOZ)

    2004. 07. 01.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Kecskeméti színház
    • Kelemen László Kamaraszínház
    • Kecskeméti Ruszt József Stúdió Színház
    • Bajai Nyári Színházi Játékok
    • Kecskeméti Udvarszínház
    • Kozszt
    • Szín-Tár Fesztivál
    • Vándorfesztivál
    • Erkély
    • EFOP-3.3.2-16

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu