Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2024/2025
    • 2023/2024
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2020/2021
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2008/2009
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003
    • 2001/2002
    • 2000/2001
    • 1999/2000
    • 1998/1999
    • 1997/1998
    • 1996/1997
    • 1995/1996
    • 1994/1995
    • 1993/1994
    • 1992/1993
    • 1991/1992
    • 1990/1991
    • 1989/1990
    • 1988/1989

    Kálmán Imre - Leo SteinCsárdáskirálynő

    • Vereckey SzilviasanzonettKicsid Gizella
    • Edvin hercegVáta Loránd
    • Kaucsiánó Bonifác grófDiószegi Attila
    • Stázi grófnőEdwin herceg unokahúgaPál Ferenczi Gyöngyi
    • CecíliaD. Albu Annamária
    • Kerekes FerkóSzabó Tibor
    • MiskafőpincérKőmíves Mihály
    • Leopold MáriaLippert-Weilersheim hercegeBotka László
    • Ferdinánd fõhercegKolcsár József
    • Rohnsdorf tábornokVeress László
    • Tasziló grófNagy Alfréd
    • Viktor báróMárton Lóránt
    • Lazarovics ÖdönföldbirtokosMátray László
    • CeremóniamesterPéter Hilda
    • SzereplőGyőrbíró EnikőJancsó ZitaNagy SzendeSánta KincsőSzőcs MelindaCzegő CsongorNagy Kopeczky Kálmán
    Valamint:
    Győrbíró Enikő, Jancsó Zita, Nagy Szende, Sánta Kincső, Szőcs Melinda, Czegő Csongor, Nagy Kopeczky Kálmán

    • rendezőKeresztes Attila
    • díszlettervezőBartha József
    • jelmeztervezőBianca Imelda Jeremias
    • dramaturgBodó A. Ottó
    • koreográfusKönczei Árpád
    • karmesterIncze G. Katalin
    • korrepetitorFilip Ignác
    • világításHorváth CsabaVarga BélaVargha Zsolt
    • hangMolnár Csaba
    • súgóMáthé Mária Magdolna
    • ügyelőV. Bartha Edit
    Hogy miért épp egy operett? Miért épp a Csárdáskirálynő, a valaha írt leg-operettebb zenés mulatság? Hogy kerül színre ez épp Sepsiszentgyörgyön? Méltán kérdezheti ezt bárki, aki ismeri, szereti, vagy épp ki nem állhatja – hiszen ilyen is akad – a sepsiszentgyörgyi színházat. Akik szeretik, színészeinek őszinte és szép alakításaiért, előadásainak gazdag színpadi világáért szeretik; bírálni azért szokás, mert – ki tudja, miért, és mióta? – az a szóbeszéd járja, hogy ez a színház nem tesz soha kedvére annak a közönségnek, aki kikapcsolódásra, önfeledt szórakozásra vágyik.
    Itt van tehát ez az operett: zene és szerelem azoknak, akik a színházban a szépséget, a csillogást keresik, igazi színház azoknak, akik talán csodálkoztak is: miként játszhat ez a társulat operettet.
    (Czegő Csongor)


    A mű az által emelkedik ki az operettek sorából, hogy a könnyed réteg, a banálisnak látszó történet alatt a történetben valódi hús-vér alakok, igazi mély emberi érzések, erős szenvedélyek rejtőznek. Magában hordozza korának sajátos életérzését, a XX. század elejének önpusztító és egyben végtelenül életszerető rohanását, a halálfélelem elől való menekülést, amint azt Bóni gróf és Kerekes Ferkó éneklik: "Gyerünk, gyerünk, gyerünk, mert gyors az élet!" A mű által hordozott kettősséget hűen jellemzik az olyan dalrészletek, mint az "Itt a lét csak látszat, itt minden ember játszhat" vagy az "Álom, álom, édes álom, álomkép, álmodjuk, hogy egymásé leszünk mi még. Angyalok, ha ránk lenéznek, suttogják, lám a földön is van égi boldogság."

    Előadásunkban a történet elmesélése közben szimultán kívánjuk megidézni a kor társadalmi sajátosságait és az operettet mint műfajt. E teátrális formában a fordulatok színházisága felerősödik, a műfaj, a történelmi háttér és maga a történet egyaránt exponálódik. Az operettre jellemző könnyedség és keletkezési korának felszín alatti forrongásai jegyében előadásunk az "utolsó boldog békeév" végnapjaiban játszódik, a hamadik felvonás időpontja pedig épp 1914. június 28., a Ferenc Ferdinánd elleni szarajevói merénylet, a béke végének napja.

    A Csárdáskirálynő színrevitelében a rendkívüli látvány, az élő nagyzenekari muzsika, a kiváló énekhangok és a színészi alakítások kiemelkedő színházi estet ígérnek minden közönségréteg számára.
    • Az előadás oldala

    2005. 12. 31.

    Galéria

    • Csárdáskirálynő
      Csárdáskirálynő
      Csárdáskirálynő
      Csárdáskirálynő
      Sepsiszentgyögyőn a Tamási Áron Színházban bemutatták Kálmán Imre: Csárdáskirálynő című operettjét Keresztes Attila rendezésében.
      2006. július 1.
      Sepsiszentgyörgyi színház

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Kisvárdai Várszínház
    • Kisvárda Művészetek Háza

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu