Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2024/2025
    • 2023/2024
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2020/2021
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2008/2009
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003
    • 2001/2002
    • 2000/2001
    • 1999/2000
    • 1998/1999
    • 1997/1998
    • 1996/1997
    • 1995/1996
    • 1994/1995
    • 1993/1994
    • 1992/1993
    • 1991/1992
    • 1990/1991
    • 1989/1990
    • 1988/1989

    Georg KreislerLola Blau

    Musical egy színésznõre
    fordítóKovács György
    • Lola BlauFábián Enikő
    Forditó: Kõváry György?
    • rendezőMagács László m.v.
    • díszlettervezőVioara Bara
    • jelmeztervezőVioara Bara
    • fordítóKovács György
    • zeneG. Dénes György
    • koreográfusBakó Gábor m.v.
    • zenei vezetőAri Nagy Sándor
    • fényNagy Imre
    • munkatársNemes LajosÚjlaki-Horváth
    • hangBodonea Valentin
    • ügyelőSzász M. Ibolya

    „Georg Kreisler bécsi zeneszerző, érzelmes slágereket és nagyon szellemes kabarédalokat komponál. Évtizedek óta, évtizedes recept szerint. Átélte az Anschlusst – Ausztria Németországhoz csatolását – és emigránsként túlélte a második világháborút, majd minden felgyülemlett érzését, benyomását és megrázkódtatását megkomponálta – a maga módján – az események után. A dalokat felfűzte egy énekes-színésznő életének vázlatos történetére, s ezt énekes-színésznő felesége előadta egy bécsi színház kamaratermében, a szerző zongorakíséretével.

    A történet vázlatos, a zene felszínes. Ez utóbbi azonban némi magyarázatra szorul. A művészet sokféle hatóeszközzel férkőzik hozzánk, akadnak közöttük, amelyek józan értelmünket ragadják meg, azon keresztül hatnak érzelmeinkre, késztetnek állásfoglalásra, terelik hajlamainkat – valóságos tettekig nem jutó – belső cselekvésinger irányába. És akadnak, amelyek mindjárt érzelmeinket ingerlik, hangulatot, atmoszférát teremtenek körülöttünk, s ebből az irányból terelik gondolkodásunkat valamilyen meggyőződés és morális állásfoglalás irányába. A zenei hatás útja többnyire ezt az utóbbi irányt követ... A sláger és a kuplé, s minden, amit könnyűzenének szoktunk nevezni, csak könnyedén érint. Nagy témákról és nagy érzésekről is úgy szól, hogy az érzelmes hangulatszférán vagy a mulattató ingerküszöbön túl nem hatol. Kreisler dalai ilyenek: régi sablonok, ki tudja hány ezredik változatai. De ezek a kis kopott zenei struktúrák most egy más műfaj, a színház nagyobb szerkezetének alkotóelemeiként jelentkeznek, drámai történések egymást váltó és értelmező jelzéseiként, s ami önmagában csak felületesen, szélfúvásként éppen csak meglegyint, az ebben a nagyobb szerkezetben már mélyebbre hatol… Micsoda lehetőség: pillanatok alatt átváltani ellentétes hangulatú, karakterű komédiázások ilyen villogó során; gyors átöltözések, kontraszthatású számok; nem hallható telefonbeszélgetésekre meglepődni, örömből bánatba esni, tucatnyi helyszínt és sok tucatnyi helyzetet átélni; partner nélküli párbeszédet folytatni öreggel, fiatallal, jókkal, gonoszokkal – a világgal… Olyan színészi lecke, amit a szakma minden virtuóza vágyakozva áhít magának…” Fodor Lajos

    „A főszerep azé a Fábián Enikőé, kinek erős egyénisége, magával ragadó játékkedve kelti életre – s nem is akárhogyan – a figurát. Látszólag hálás, ám rendkívül nehéz feladat ez a partner nélküli, hang- és hangulatváltozásokkal tűzdelt, igazi művészi virtuozitást igénylű, egyszerre prózai és énekes szerep… Ari Nagy Sándor nem csupán a váradi változatra dolgozta át, s adta elő zongorán e rokonszenves muzsikát, hanem szinte mindvégig kontaktusban volt partnerével, majdhogynem pótolta a hiányzó, ajtókon, telefonvonalakon túli igazi partnereket.” (Szűcs László)



    A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb nõi alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.


    A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb női alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.

    1997. 03. 07.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Kisvárdai Várszínház
    • Kisvárda Művészetek Háza

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu