Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2024/2025
    • 2023/2024
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2020/2021
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2008/2009
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003
    • 2001/2002
    • 2000/2001
    • 1999/2000
    • 1998/1999
    • 1997/1998
    • 1996/1997
    • 1995/1996
    • 1994/1995
    • 1993/1994
    • 1992/1993
    • 1991/1992
    • 1990/1991
    • 1989/1990
    • 1988/1989

    Janusz GlowackiNegyedik nővér

    Vígjáték
    fordítóPászt Patrícia
    • VeraBerekméri Katus
    • TányaDarabont Mikold
    • KátyaNagy DorottyaFodor Piroska
    • TábornokKárp György
    • BábuskaBalázs Éva
    • KoljaBodolai Balázs
    • Jurij AlekszejevicsSzélyes Ferenc
    • Szonya OnyiscsenkoBodolai Balázs
    • MisaZayzon Zsolt
    • Ivan Pavlovics PjetrovTatai Sándor
    • John FreemanHenn János
    • KosztyaSebestyén Aba
    • RendõrÖrdög Miklós Levente
    • StyopaHarsányi Zsolt
    • HarmonikásÖrdög Miklós Levente
    • rendezőAlexandru Colpacci
    • díszlettervezőIuliana Vîlsan m.v.
    • jelmeztervezőIuliana Vîlsan m.v.
    • fordítóPászt Patrícia
    • zeneDelia Serban m.v.
    • a tervező munkatársaDan Piersinaru
    • kellékTarhuna Mihaela
    • a rendező munkatársaHarsányi Zsolt e.h.

    A szerzõ a darabról



    A világ egyetlen hatalmas könyvtár. Szeretek egy már meglévõ szöveghez, egy mítoszhoz, archetípushoz, meséhez kapcsolódni. Eddig úgy vettem észre, hogy ez senkit sem zavart. Így összekapcsolódik a múlt a jelenbeli tükörképével és viceversa.

      A Negyedik nõvér Moszkvában játszódik, de szándékom szerint jóval egyetemesebb jelentõségû. Ez a darab nem Csehov Három nõvérének egy új változata, és nem is a folytatása. Inkább egy ironikus utalás Csehov drámájára. Néhány olyan elszomorító „lépésrõl” szól, amelyet a világ azóta tett meg, hogy Csehov benne élt. Megkísérlem bemutatni az ezredforduló kezdetén uralkodó õrületet és kiábrándultságot. A pénz az ötödik elemmé vált, s mámoros boldogságban uralkodik a tûz, a víz, a föld és a levegõ felett. Ez a történet a szerelemrõl is szól, amely a legnehezebb idõkben is (jórészt) gyõzedelmeskedik.

                                Janusz Glowacki

    A rendezõ az elõadásról

    Glowaczki fájdalmasan költõi írása se nem könnyû, se nem kellemes. Színház a színházban. Film a színházban. bohózat drámával, reális groteszkkel ötvözve, komikum, ami borzalomba vált. Mindezek együttesen egy eredeti vélekedést eredményeznek az emberi sorsról.

    *

    Költõi abszurd. Elegyedik az idõ, a tér és a színházi metafora melyet az abszurd cérnájával varrnak.

    *

    A kortárs ember elveszítette támpontjait, melyeket a múlt század nyújtott neki. Az alsó határ, a szakadék alja ahova le lehetett zuhanni – eltûnt, beleveszett egy ûrbe. Nincs már igazi botrány, csak erõteljesen vagy gyengén mediatizált.

    *

    Kolja a Hamupipõke. Kolja maradhatott volna prostituált az USA-ban, de nem akart. A filmen, a képzeletben vállalja, de a valóságban nem. Inkább visszamegy Moszkvába, hogy milliomos legyen. Mikor „nem tudni, mirõl van szó”, akkor a pénzrõl van szó.

    *

    Tánya eladja a menyasszonyi ruháját, az óráját és a táskáját, hogy megvásárolhassa Koljának a jegyet Tánya öt napot sír a Lady D agyonmediatizált halála miatt, de amikor a koszovói helyzetrõl esik szó, mintha nem is hallaná. Ugyanez történik Kosztya halála után is. Tánya (ahogy Bábuska is) gyorsan elfelejti.

    *

    Száz évvel ezelõtt (Csehov idejében) a megesett nõk úgy viselkedtek, mint a kislányok – manapság a kislányok viselkednek úgy, mint a prostituáltak.

    *

    Hétköznapi tények: betegség, irtózat, a néha óriási, néha  nagyon pici álmok, a szerelem, ami mintha folyamatosan lüktetne… Komikus is, szörnyû is. Valóság és abszurd, nevetés és borzalom. A világ kizökkent a hagyományos szokásrendjébõl, és már nem találni a mértékegységet.

                            Alexandre Colpacci


    2005. 03. 18.

    Galéria

    • Negyedik nővér
      Negyedik nővér
      Negyedik nővér
      Negyedik nővér
      A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata bemutatta Janusz Glowacki: Negyedik nővér című darabját Alexandre Colpacci rendezésében.
      2005. június 5.
      Marosvásárhelyi szinház

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Kisvárdai Várszínház
    • Kisvárda Művészetek Háza

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu