Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Shakespeare Fesztivál Gyula

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2021/2022
    • 2020/2021
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006

    Hamm-Let

    Tanulmány a falánkságról
    Shakespeare, Laforgue, Muller, Pasi, Moscato
    • GertrudGiorgia Cerruti
    • OpheliaFederica Carra
    • Hamm-LetDavide Giglio
    • rendezőGiorgia Cerruti
    • díszlettervezőClaudia MartoreAlessandro Di Blasi
    • jelmeztervezőClaudia MartoreAlessandro Di Blasi
    • világítástervezőRiccardo Polignieri

    A Piccola Compagnia Della Magnolia hosszú idő óta fontosnak tartotta,  hogy a Hamlettel foglalkozzon azért, hogy ezt a darabot két különleges szemszögből vizsgálja. Egyrészt a legszigorúbban vett technikai szemszögből – megfelelni a Shakespeare-i nyelvnek, megpróbálni megérteni, hogyan kell elmondani a színpadon megbecsülve az eredeti metrumait és zenéjét, megvizsgálni az angol nyelv jellegzetességeit és azután visszatérni az olaszra. Ez a vizsgálat azt jelentette, hogy közvetítették a drámaíró  nyelvének plasztikusságát, érthetőségét és felidéző erejét, így építve hidat az régi és a modern idők közé.



    Másrészről a Shakespeare iránti érdeklődés Hamlet személyes történetére is fókuszált. Hamlettel mint férfival foglalkozik, és a szerelem érzésével, amikor az ingadozik a szerelem lüktetése és a beteges birtoklási vágy között.



    Hamm-Let (Tanulmány a falánkságról)  a szeretet színjátékává válik, amikor a szeretet kedves, könyörtelen, falánk, amikor a kezdeteknél úgy tűnik, örökké tart,  de egy árulás megtagadja létezését; amikor a szeretet vaddá és vérfertőzővé válik, amikor nevetni lehetne rajta máskor halhatatlannak érezni, amikor Hamlet egy nő gyermeke és általa  mégis elpusztíttatik, amikor nem lehet beszélni a szeretetről, mert a szavak elárulnak.



    Kezdve Shakespeare kiapadhatatlan  remekművétől, eljutva Müller Hamletgépének könyörtelen nyelvéig a Hamm-Let (Tanulmány a falánkságról) mesél a Hamlet-Gertrud-Ophelia kapcsolatról,  három  karakterről,  akik elpusztítják egymást a szeretet miatt, ami a főhősök ellen fordul, mint egy pokoli gépezet, felfalva a kapcsolatot anya és fia és a két szerelmes között.


    2009. 01. 16.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Gyulai Várszínház

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu