Színházak
Budapesti Kamaraszínház Shure Stúdió
Kiss CsabaTahiti
Távolodás egy részben
- A festőHorváth Lajos Ottó
- A feleségGyörgyi Anna m.v.
- A lányFosu Nicolett
- A tanítványJánosi Dávid
- A modellSzőlőskei Timea
- A kereskedőKerekes József
- A halálTorma István
- rendezőKiss Csaba
- díszlettervezőBerzsenyi Krisztina
- jelmeztervezőBerzsenyi Krisztina
- filmRéder György
- világítástervezőNagy András
- zenePalotai Zsolt
- mozgásBoros István
- asszisztensHarsányi Zsolt
"A reneszánsz fojt meg - gondolja egyik "másnap" a Festő - Minden vonalat
meghúztak már. Elfáradtak a színek. Új tapasztalás, új érzések, új szerelmek
kellenek, önnön fáradt roncsaiból nem tud már építkezni az ember." Az
egyetlen kiút a napi szorongásból, a terméketlen ön-emésztésből az európai
kultúrából való végleges kiszakadás. Nem menekülés ez, hanem keresés.
Távolodás.
„ Lassanként eltávolodik tőlem a civilizáció. Kezdek egyszerűen gondolkodni, embertársaimmal szemben alig érzek már gyűlölséget, sőt kezdem megszeretni őket. A szabad élet minden örömét élvezem – állati örömöket is, az emberieket is. Levetkőztem a mesterkéltséget, közel kerültem a természethez: bizonyos vagyok benne, hogy holnap is olyan lesz minden, mint ma, ugyanolyan szabad, ugyanolyan szép, s ettől nagy-nagy békesség költözik a szívembe. Egyenletesen fejlődöm, s nincsenek többé felesleges gondjaim.”
(Gauguin: Noa Noa)
De a Tahiti nem életrajzi dráma. Paul Gaugain neve, festményei, életének
eseményei nem szerepelnek benne. Főszereplője egy önarckép-festő, aki
többé-kevésbé hasonló életutat jár be, mint a múlt századfordulón
képzőművésszé lett párizsi tőzsdealkusz, magyarul bróker.
meghúztak már. Elfáradtak a színek. Új tapasztalás, új érzések, új szerelmek
kellenek, önnön fáradt roncsaiból nem tud már építkezni az ember." Az
egyetlen kiút a napi szorongásból, a terméketlen ön-emésztésből az európai
kultúrából való végleges kiszakadás. Nem menekülés ez, hanem keresés.
Távolodás.
„ Lassanként eltávolodik tőlem a civilizáció. Kezdek egyszerűen gondolkodni, embertársaimmal szemben alig érzek már gyűlölséget, sőt kezdem megszeretni őket. A szabad élet minden örömét élvezem – állati örömöket is, az emberieket is. Levetkőztem a mesterkéltséget, közel kerültem a természethez: bizonyos vagyok benne, hogy holnap is olyan lesz minden, mint ma, ugyanolyan szabad, ugyanolyan szép, s ettől nagy-nagy békesség költözik a szívembe. Egyenletesen fejlődöm, s nincsenek többé felesleges gondjaim.”
(Gauguin: Noa Noa)
De a Tahiti nem életrajzi dráma. Paul Gaugain neve, festményei, életének
eseményei nem szerepelnek benne. Főszereplője egy önarckép-festő, aki
többé-kevésbé hasonló életutat jár be, mint a múlt századfordulón
képzőművésszé lett párizsi tőzsdealkusz, magyarul bróker.
2005. 12. 09.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!