Színházak
Budapesti Kamaraszínház Shure Stúdió
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1994/1995
William ShakespeareTitus Andronicus
- Titus Andronicusrómai nemes, hadvezér a gótok ellenStohl András
- Aaronmór, Tamora szerelmeseBozsó Péter
- Tamoraa gótok királynőjeSzőlőskei Timea
- Saturninusaz előző római császár fia, később kikiáltott császárKarácsonyi Zoltán
- Marcus Andronicusnéptribun, Titus testvéreDózsa Zoltán
- LuciusPindroch Csaba
- LaviniaTitus Andronicus leányaNagy Enikő
- BassianusSaturninus testvére; szerelmes LaviniábaKovács Ferenc
- DajkaMadarász Éva
- ChironTamora fiaDolmány Attila
- DemetriusTamora fiaKokics Péter
- QuintusTitus Andronicus fiaBalogh Rodrigó
- MartiusTitus Andronicus fiaHorváth Illés
- MutiusPapp Zoltán
- KisfiúTóth Zoltán
- rendezőSoós Péter
- díszlettervezőHorgas Péter
- jelmeztervezőBenedek Mari
- asszisztensTóth Andrea
Az emberek felfalják egymást. Erről szól a Titus Andronicus.
Egy olyan világról mond történetet, melyben jó vagy rossz nem létezik többé. A bűn, a bűntett nem erkölcsi kategória, morálisan nem megragadható; a megítélés egyetlen szempontja a praktikum, a hatékonyság. Az erőszak pusztán kommunikációs gesztus, nem több.
Róma forrong, az elhunyt császár még ki sem hűlt holtteste fölött pártoskodó örökösök harcolnak a hatalomért. A helyzet polgárháborúval fenyeget. Ide, a polgárháborús Rómába tér vissza Titus Andronicus, a gótokon győztes hadvezér, hogy a felbomló közösség rendjét helyreállítsa. Csakhogy, azok az eszmények - Róma eszményei - amelyekért harcolt és amelyek értelmet adtak egész eddigi életének, már érvényüket vesztették.Valami fenyegetően új szemlélet keríti hatalmába a világot és Titus - tudtán és szándékán kívül - segíti azt. A pokolra vezető út Titus jószándékával van kikövezve.
Shakespeare szörnyűségeket ír le. Van itt erőszak, megcsonkítás, szinte mindenki meghal a végére, de marad a nyugtalanító kérdés:
\"Hogyan tovább?...Innen hova tovább?\"
Egy olyan világról mond történetet, melyben jó vagy rossz nem létezik többé. A bűn, a bűntett nem erkölcsi kategória, morálisan nem megragadható; a megítélés egyetlen szempontja a praktikum, a hatékonyság. Az erőszak pusztán kommunikációs gesztus, nem több.
Róma forrong, az elhunyt császár még ki sem hűlt holtteste fölött pártoskodó örökösök harcolnak a hatalomért. A helyzet polgárháborúval fenyeget. Ide, a polgárháborús Rómába tér vissza Titus Andronicus, a gótokon győztes hadvezér, hogy a felbomló közösség rendjét helyreállítsa. Csakhogy, azok az eszmények - Róma eszményei - amelyekért harcolt és amelyek értelmet adtak egész eddigi életének, már érvényüket vesztették.Valami fenyegetően új szemlélet keríti hatalmába a világot és Titus - tudtán és szándékán kívül - segíti azt. A pokolra vezető út Titus jószándékával van kikövezve.
Shakespeare szörnyűségeket ír le. Van itt erőszak, megcsonkítás, szinte mindenki meghal a végére, de marad a nyugtalanító kérdés:
\"Hogyan tovább?...Innen hova tovább?\"
2001. 12. 22.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!