Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Szkéné Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    A sötét külvilág árnyéka betakar

    2019. január 17.
    interjú Danis Lídiával

    Lady Macbeth nemcsak egyengeti a férje útját, hanem ő viszi bele a bűnbe. Sokkal inkább neki tulajdonítható a királygyilkosság, mint a vészlények sugallatának. Így akár te is lehetnél a főszereplő, nem?

    Szikszai Rémusz rendező koncepciója az volt, hogy ez a két ember gyakorlatilag egy. Olyanok, mint egy gömb, egyik se teljes a másik fele nélkül. Ez a gömb a külvilágot kívül tartja, a belsőben pedig osztozik: a gyilkosságban és az őrületben is. Amikor azt mondják, hogy Lady Macbeth Shakespeare legakaratosabb és legsötétebb nőalakja, az közhely. Én nem vagyok Danis Lidiként elég sötét? És most nem a bőrszínemre gondolok, tudod, hanem arra, hogy mennyire vagyunk szennyesek. A külvilágtól beszennyezettek. Ugyanakkor a vészlények állandóan jelen vannak, mint a fejünkben meglévő rossz gondolatok. Amik egyfolytában azt sulykolják, hogy tedd félre minden gátlásod.

    Mégis olyan, mintha Macbeth inkább a lelkiismerete szavára hallgatna, a Ladyt meg csak a hatalomvágy hajtaná. Mivel operál, amikor ráveszi, hogy férje elmenjen a legvégsőkig?

    Ez a nő mindent bevet, igazi rafinált bestia: ha kell, akkor Macbeth szeretője, anyja, húga, bárki. Ha azon múlik, akkor a vágyait nem teljesíti a hálószobában, máskor meg olyan pofont ken le, hogy szegény Gabi (a címszerepet alakító Nagypál Gábor – a szerk.) már rántja el a fejét. Mi nők ilyenek vagyunk. Én is egyszerre vagyok színésznő és anya. Feleség már nem, az egyszer voltam, és elég volt, köszönöm.

    De ettől még nem ölnéd meg a volt párod! Itt pedig a trónhoz vezető út végig halottakkal van kikövezve. Macbeth a barátja fiát is meg akarja öletni, leszámol az egész Macduff famíliával, és maga végez a Siward gyerekkel. Mintha utódok irtására szakosodna. Ahogy a darabban elhangzik: „megbámulja, mitől az ördög borzadva fordul el”.  Lehet, hogy a Lady Frankensteint teremtett?

    Igen, a szörnyeteg túlnő rajtuk. Nálam ez az első olyan pont, ami emberileg meghasít. Mert addig oké, hogy a királyt el kell tüntetni, arról viszont nem volt szó, hogy nőket és gyerekeket is. De elkapja őket a gépszíj, és már nem lehet kiszállni. Ezért van az, hogy miközben mások annyian áldozatul esnek, ők ketten abba halnak bele, hogy nem bírják elviselni ezt a terhet. Épp ma olvastam a neten a dubaji sejk szökéssel próbálkozó lányáról, aki azt írta videóüzenetében, hogy apját kizárólag a hírneve érdekli, és ennek megvédéséért akár embereket is ölne. És ez nem mese!

    A teljes interjú a librarius.hu-n olvasható »»

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu