Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Szkéné Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    Sok múlott a Kohlhaas-on

    2018. december 11.
    beszélgetés Hegymegi Mátéval

    Hogyan választasz témát? Mostanság az ember azt gondolná, hogy különösen vonzódsz a német nyelvhez, irodalomhoz vagy színházhoz…

    Pedig nem. Kétféle dolog szokott előfordulni: vagy ahhoz keresek anyagot, amiről beszélni szeretnék, vagy aktuálissá válnak bennem már régóta dolgozó tervek, például úgy, hogy egy színházban lehetőség nyílik a bemutatására, vagy – harmadikként – éppen megjön hozzá a bátorságom.

    Nemrég Woyzecket rendeztél a Szkénében. Mi vonzott a majd’ kétszáz éves, napjainkban gyakorlatilag agyonrendezett drámában?

    Nem gondolom, hogy „agyonrendezettebb”, mint például a Sirály, vagy sorolhatnám. Nem véletlen, hogy ezek a történetek újra előkerülnek. Ami nagyon érdekelt, hogyan tud az ember egy olyan szűk körben is magányos lenni, mint amilyenben Woyzeck él. Ez a trepljovi kozmikus magány. Hogy mi vezet el odáig, hogy az ember olyan dolgokat tegyen meg, amiket józan-ésszel nem tenne meg, hogy azt pusztítsa el, amit a legjobban szeret. Mi minden kell ahhoz, hogy egy alapjában véve nem bolond, csak labilis ember – mert az előadással mi azt állítjuk, hogy nem volt az –, szóval, mi tudja kibillenteni az embert annyira, hogy a realitás összefolyjon a vízióval, a rémképekkel. És hogy ez az űzöttség meddig tud fokozódni…

    Természetesen nem vonom kétségbe, amit mondasz, de arra vagyok igazán kíváncsi, hogy mik azok az apró mozgatók, azok a konkrét, pici lökések, amelyek végül is meghatározzák a döntésedet.

    A Woyzeckre több mint öt éve készülök. Természetesen nem erre az előadásra, hanem hogy megrendezzem. Erre az előadásra körülbelül másfél évet készültünk. Természetesen az is nagy kérdés hogy van-e olyan erős Woyzeckünk és Marie-nk, akikkel meg lehet csinálni. Akkor már két éve tanítottam a Színművészetin azt az osztályt, amelyikbe Major Erik és Tóth Zsófi jár. Két fiatal színésszel akartam megcsinálni a két főszerepet. Aztán jött a kérdés, hogy én tartok-e már ott, hogy ilyen fiatal embereket tudok ilyen súlyú szerepekben vezetni. Mert mégiscsak másmilyen 10-15 éve pályán levő színészeket vezetni. De végül azt gondolom, ez volt a jó döntés, jól sikerült, és nagyon örülök neki, hogy ezzel a csapattal csinálhattam meg az előadást. Nekem nagyon fontosak a színészek és az, hogy mit tesz a személyiségük a megírt karakterekhez.

    Kutszegi Csaba interjúját a tanckritika.hu oldalon olvashatod tovább »»

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu