Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Budapesti Kamaraszínház Tivoli

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    Felejthetetlen ügyek - beszélgetés Sólyom Andrással

    Garancsi Ágnes
    2005. március 18.
    A konkrétan meg nem nevezett Dél-Amerikai országban játszódó lélektani krimi, A Halál és lányka rendezője szerint nem szabad a szőnyeg alá söpörni a sokak számára fájdalmas történeteket. A Kamaraszínház háromszereplős darabjában Doktor Miranda feltűnésével egy fiatalasszony régi, börtönben elszenvedett kínzásának emléke tér vissza.
    - Miért éppen Szilágyi Tibort, Horváth Lilit és Törköly Leventét választottad a darabhoz?
    - Szinte pillanatok alatt állt össze a kép. Amikor eldőlt, hogy a Kamaraszínházban megrendezem ezt a darabot, a direktor külön felhívta a figyelmemet arra, hogy Szilágyi Tibor is a társulat tagja, azt sejtve, hogy nem tudok róla. Egy régebbi munka miatt mi jól ismertük egymást, így szívesen kértem fel, annál is inkább, mivel Tibor komoly sztárszínésznek számít, a személye nagyon jót tesz a darabnak.
    - Ezek szerint nem sokat gondolkodtál rajta, hogy elfogadd Szűcs Miklós sugallatát?
    - Nem, Doktor Miranda ügyében egészen egyértelmű volt a szereplőválasztás. A női főszereplőnél is az első pillanattól kezdve Horváth Lili volt a jelöltem. Az eredeti történetben ő nagyjából negyvenéves, de fiatalabbá akartam tenni. Lilit sok különböző előadásban láttam, úgy éreztem, hogy szót fogunk érteni. Törköly Levente személye talán a legérdekesebb döntés a három közül: a figura belső tulajdonságai és külső megjelenése között egyfajta disszonanciára törekedtem, így kapott a feleségénél több évvel idősebb értelmiségi, entellektüel úr markos testőr-külsőt. Hiszen látszólag ő a legkeményebb férfi, a történetben viszont a legképtelenebb döntési helyzetbe kényszerül, bizonytalan lesz, és cseppet sem tűnik határozottnak.
    - A nézők számára sem derül ki végül, hogy mi is történt pontosan…
    - Így van, a szerző úgy írta meg, hogy a közönség számára nem dől el véglegesen a darab fő kérdése. Az előadás ezért valóban kétértelmű, de a női szereplő, Paulina szempontja világos lesz a végére. A férje mindkét oldalt felméri, és nagyon nehéz helyzetbe kerül, mert a saját érdeke azt diktálja, hogy ne derüljön fény az igazságra. Érdemes végiggondolni, hogy a három ember összecsapásában milyen lehetőségek vannak.

    - A történetből Roman Polanski rendezett filmet jó tíz évvel ezelőtt Sigourney Weaver, Ben Kingsley és Stuart Wilson főszereplésével. Hatott rád ez az alkotás, befolyásolt a darab színpadra állításakor?
    - Szeretem ezt a filmet, a legnagyobb mértékben abban hatott rám, hogy a segítségével rájöttem, nem szabad elfelejteni ezt a témát. 1996-ban láttam először, azóta foglalkoztat a történet. Rendszeresen olvasom a Chilével kapcsolatos híreket a magyar sajtóban, és folyamatosan látom a tudósításokat a több évtizedes bűnök felderítésével, kivizsgálásával kapcsolatban. A mai napig nem lezárult ügyek ezek, és úgy érzem, meg kell nézni, hogy mik a most is érvényes, vonatkozó felhangok. A magyarországi ügynökbotrány is megerősítette, hogy van aktualitása témának itthon.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Shure Stúdió
    • Ericsson Stúdió
    • Józsefvárosi színház

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu