Portré
Pinczés István
Életrajz
Tanulmányok: KLTE BTK, magy.–angol, 1972–77, Színház- és Filmműv. Főisk., színházelmélet, 1979–82.
Életút:
Diákként a Főnix színpadon rendez, megalakítja a Mimosz pantomimegyüttest,
1977 a Ki mit tud? vetélkedőn első díjat nyernek, 1979 megalakítja a Debreceni Színjátszó Stúdiót, 1978–83 a debreceni Csokonai Színház rendezőasszisztense, 1983– rendezője, 1987– főrendezője, 1991–93 mb. ig.
Jászai Mari-díj (1990), Uchimura-díj (1994).
A zalaegerszegi Griff Bábszínház igazgatója 2012-
Főbb rendezései: Kroetz: Felső-Ausztria, A fészek, Örkény: Pisti a vérzivatarban, Tóték, Páskándi: Vendégség, Queneau: Stílusgyakorlat, Brecht–Weill: Koldusopera, Dürrenmatt: A milliomosnő látogatása, Havel: Audiencia, Spiró: Csirkefej, Leigh–Wasserman: La Mancha lovagja, Garaczi: Imoga, Móricz–Kocsák–Miklós: Légy jó mindhalálig, Molnár: Liliom, Parti Nagy: Ibusár, Foster–Braden: Színezüst csehó, Várkonyi–Miklós: Sztárcsinálók, Darvasi: Vizsgálat a rózsák ügyében, Szabó M.: Fanni hagyományai, Aiszkhülosz–Szophoklész–Euripidész: A sors gyermekei, Kander–Ebb–Fosse: Chicago, Shakespeare: Sok hűhó semmiért, Darvasi: Szív Ernő estéje, Hasek–Spiró: Svejk, Swartz–Green–Tebelak: Godspell, Dés–Geszti–Békés: A dzsungel könyve, Jarry: Übü király.
Hobbi: műfordítás, pantomim.

Képsorozatok
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Mindig továbbléptem, amikor már nem értek új impulzusok”
Tímár Éva Jászai Mari-díjas, érdemes és kiváló művésszel budai otthonában színészi hivatásáról, legkedvesebb szerepeiről és pályatársairól beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András