Portré
Sardar Tagirovsky
Életrajz
Kazanyban (Oroszország) született 1985-ben. A kilencvenes évek óta él Magyarországon. Színészetet tanult a Shakespeare Színművészeti Akadémián, a Budapest Bábszínház stúdiójában bábszínészként szerzett képesítést, majd a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen szerzett diplomát színházrendezői szakon, Bocsárdi László osztályában. A Sztanyiszlavszkij-Strasberg módszert tanulmányozta Budapesten és Rómában, Paolo Antonio Simioninál. Aktívan részt vesz színházi kísérletekben és alternatív színházi kezdeményezésekben, valamint rendszeres szervezője, illetve társszervezője különböző színészmesterség workshopoknak.
Első hivatalos színházi munkája, a Sepsiszentgyörgyön rendezett Meggyeskert, a 2015-ös POSZT-on elnyerte a közönségzsűri, három színésze pedig a legjobb alakításokért járó díjat. 2016-ban, Erdélyben megkapta a 35 év alatti rendezőknek adható Játéktér-díjat. 2016-ban, az általa rendezett Molière: Úrhatnám polgár című előadás öt díjat kapott a Magyar Színházak XXVIII. Kisvárdai Fesztiválján, 2018-ban, szintén Kisvárdán, három díjat nyert el a Chioggiai csetepaté című előadása, illetve ez a produkció kapta a Kritikusok díját is 2018-ban, a legjobb zenés/szórakoztató előadásként. 2017-ben Őze Lajos-díjjal tüntették ki a Gyulai Várszínházban a Zongota című előadás kapcsán, 2018-ban Mátyás Irén-emlékdíjat kapott a legjobb rendezésért, az Álom újratöltve című előadásért. 2019-ben a POSZT versenyprogramjában szerepelt Dosztojevszkij: Idióta című rendezése, amely két díjat hozott el a fesztiválról.
Sardar Tagirovsky a 2020/2021-es évadtól kezdődően a Harag György Társulat tagja és állandó rendezője.

Képsorozatok
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Mindig továbbléptem, amikor már nem értek új impulzusok”
Tímár Éva Jászai Mari-díjas, érdemes és kiváló művésszel budai otthonában színészi hivatásáról, legkedvesebb szerepeiről és pályatársairól beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András